אריה דושניצקי 1 עכו עכו http://www.yakko.co.il/ 04-9913831 04-991-2211 הרב יוסף שטרן ה'תשס"ג אליעד אשר נייד: 052-3204042 ישיבות הסדר

ישיבת הסדר "עכו – רוח צפונית"

על14-ספטמבר-2018 בתוךצפון

תלמוד גדול שמביא לידי מעשה.

בישיבה לומדים למעלה מ 200 בחורים מכל חלקי הארץ. התלמוד הגדול הוא לימוד שעושה את האדם לגדול. לימוד מתוך התעניינות, חיפוש המשמעות. בסדרי הלימוד ניתן דגש על אהבת התורה, מיומנות דרכי הסברא הישרה, העומק הפנימי וחדוות הלימוד בחבורה.
בית מדרש ארצישראלי: רבני הישיבה מגיעים מבתי מדרש שונים באופיים כך נוצר לכתחילה בית מדרש מגוון שיוצר תורה של חיבורים והרמוניה. תשומת לב מירבית ניתנת לחניכה האישית וחברתית. כל יום נפתח בשיח קבוצתי.

יש סדירות קבוע של שיחות אישיות. הרחבה של צוות הרמי"ם בחצרמי"ם ומלווים. בישיבה מתקיימת פעילות תרבותית הכוללת ערבי שעור, שבתות שעור, שבת קהילה, פעמים מתקיים גם חוגים לפי בקשה, התכנסויות ישיבתיות לפי נושאים, שיחות והרצאות של אורחים מחוץ לישיבה, סיורים לימודיים וכיוצ"ב. שיתוף של תלמידים בקבלת החלטות בישיבה. הכנה מסודרת לקראת שרות צבאי משמעותי, וליווי מקרוב של חיילי הישיבה בזמן השרות.

המטרה של הפעילות החברתית להצמיח בני תורה עם 'שרירי לב' מפותחים. תקשורת בין -אישית טובה, קשב, אמון ושיתופי פעולה. הפירות של המאמץ החברתי יצמחו במהלך החיים בזוגיות עשירה, בקהילה וגם במרחב התעסוקתי.

לידי מעשה

התלמוד הגדול מכונן איש אידאליסט שרוצה להביא את הטוב שבו לידי ביטוי. לא רק לדבר על חשיבות העשייה אלא לעשות! העיר עכו, 5000 שנים של עבר יהודי מרתק, הווה העכואי נתון במשבר שמזמין אותנו להובלה. בחורי הישיבה פועלים בכמה תחומים בעיר, לדוגמא: בחינוך, חניכה של חטיבות הביניים החילוניות המגיעים לבית המדרש מידי שבוע ללימוד בחברותות. הקמנו בית מדרש ישראלי – מגיעים כ 70 סטודנטים חילונים לחברותות עם שעורים בוגרי צבא. התנדבות בעמותה לבעלי צרכים מיוחדים, פעילות בגמ"ח , קליטת עליה – מסלול לבני המנשה שעלו ומשלבים אותם בהוויה הישראלית והישיבתית. סביב מעגל השנה מתקיימים מבצעים ברחבי העיר לחיזוק הזהות היהודית.

במשך השנים האחרונות ניכרת מאוד פעילות הישבה בעיר והדבר נותן אותותיו בהתחלת שינוי הצביון הציוני והיהודי של עכו.
לא רק העיר עכו נהנית מהפעילות, חווית ההצלחה והתלמוד שקבל משמעות מעשית. מחזק את הבטחון העצמי במסוגלות לקחת אחריות, ליזום ולבצע.

התנאים הפיזיים בישיבה טובים מאוד- "מרחבים דעתו של אדם' . גם ההגעה לישיבה נוחה ברכבת.
כל זאת כדי שנוכל להתפנות לדבר האמיתי פיתוח התורה הגואלת – הכללית והאישית.

טופס רישום לשבוש – https://forms.gle/xCw8MBt1rhLfXXxh6